Jannicke Beatriz

Städdag
Beslöt mig för att börja städa undan julen lite åt taget då det började krypa i kroppen av att bara ha varit hemma för andra dagen på raken. Städade inte ännu undan de stora grejerna, men plockade ihop småprydnader och dammsög en aning.
Nöjd med mej själv tände jag några levande ljus och beslöt mej för att njuta av de vackra ljusen ännu innan jag städar undan det sista på trettondagen. Blev faktiskt väldigt nöjd med årets julpynt om jag får säga det själv, men det börjar snart vara dags att lägga undan grejerna i väntan på nästa jul.
Här är några bilder ifrån vardagsrummet som det ser ut efter att jag städat lite, Marimekko-bordduken hörde inte till min julinredning utan den åkte fram ur gömmorna i dag.
STRÅLA-lampa från IKEA.
BLOMSTER-ljusstake från IKEA.
 Gråa Emelie-gardiner från ELLOS.